top of page
IMG_20201007_112931 (2).jpg

Interactieve lezing

Deze lezing heeft tot doel zelf te kunnen inschatten in welke mate er risicofactoren spelen in de interactie tussen je (klein)kind en je hond.

Je krijgt informatie over

  • hondentaal

  • wanneer een hond eigenlijk gebeten heeft

  • over de meest voorkomende motivaties die een risico kunnen vormen bij de interactie tussen kind en hond

  • tips wat je kan doen als het even moeilijk gaat

  • wat is veilig spel

  • ​

Deze lezing bevat 2 onderdelen:

​

In het eerste deel krijg je een theoretisch kader geschetst met o.a. de risicomotivaties

In het tweede deel kijk je aan de hand van reële situaties naar hoe je eigen hond hier op reageert. 

Zo krijg je een beeld van wat er goed gaat en wat er (mogelijks) extra aandacht vraagt.

Herken je dit? 

Vraag je je wel eens af wat risicovolle situaties tussen je (klein)kind en je hond, en hoe kan ik deze voorkomen?

Weet je niet waarom je hond soms totaal anders reageert dan je verwacht in de buurt van kinderen?

Weet je niet hoe je kan begrijpen waarom je hond soms onverwacht gedrag vertoont rond je (klein)kind?Moet ik me zorgen maken omdat mijn hond al een aantal keer in de lucht gehapt heeft in de buurt van kinderen? Is dit ernstig en wat kan ik hieraan doen?

Vraag je je af welke signalen je hond geeft dat hij zich ongemakkelijk voelt in de aanwezigheid van kinderen?

Weet je niet echt wat je kan doen om de interacties tussen je (klein)kind en je hond veiliger en aangenamer te maken voor beide?

Is dit iets voor jou?

Ja, dat is het zeker

  • als je gelooft dat een juiste informatie belangrijk is.

  • als je wil investeren in de toekomst

  • als je tijd en ruimte maakt in je agenda

  • als je gelooft dat er geen toverformule bestaat, maar dat ik jullie wel de juiste adviezen ga geven

  • als je wil inzetten op veiligheid tussen kind en hond

  • als je nog jaren wil genieten van de interactie tussen je (klein)kind en je hond

Wat gaan we doen? 

Deze lezing is interactief, in die zin dat je na een theoretisch kader gaat kijken naar situaties van je eigen hond.

Dit doen we individueel op basis van een aantal voorbeeldsituaties. 

Ook komt veilig spel tussen kind en hond aan bod. 

Op het eind van de lezing is er kans om nog vragen te stellen over interacties tussen kind en hond. 

 

Deze lezing kan op vraag gegeven worden op scholen, hondenclubs, eigenlijk overal waar kinderen en honden betrokken zijn. 

​

Hou zeker ook mijn sociale media kanalen in het oog om te zien waar deze lezing zal gegeven worden. 

​

​

Wanneer begin je er best niet aan?  

Neen, dit is niets voor jou, 

  • als je denkt dat er toch niets zal gebeuren tussen kind en hond

  • als je geen tijd en ruimte wil maken om hier over geïnformeerd te worden

  • als je liever niet nadenkt over hoe je hond tegenover kinderen staat

  • als je gelooft dat alles wel vanzelf opgelost geraakt

bottom of page